Oficjalny portal: Zespół Placówek Oświatowych

Powiększ tekst Zmniejsz tekst powrót Drukuj

Wycieczka do Krakowa

22 czerwiec 2023
Uczniowie ZPO w Kalinowicach zwiedzili Kraków
30 maja 2023 r. wczesnym rankiem uczniowie naszej szkoły wraz z opiekunami wyruszyli na wycieczkę autokarową do Krakowa. W tym dniu pogoda nam dopisała, więc nastroje były znakomite. Po przyjeździe do Krakowa udaliśmy się wprost na Rynek Starego Miasta. Tam zwiedziliśmy kościół Mariacki, wysłuchaliśmy hejnału z wieży kościoła, przeszliśmy przez renesansowe Sukiennice, gdzie dzieci zakupiły pamiątki. Obejrzeliśmy pomnik Adama Mickiewicza oraz Ratusz. Następnie dotarliśmy na Planty, do interatywnego Muzeum Iluzji, po którym oprowadził nas przewodnik. Można było w nim doskonale się bawić - dotknąć, przesunąć, manipulować kolejnymi elementami wystawy. Zwłaszcza złudzenia optyczne wzbudzały zainteresowanie oraz wywoływały mnóstwo śmiechu. Kolejnym punktem wycieczki było Muzeum Lotnictwa Polskiego. Przewodnik, w bardzo ciekawy i zarazem przestępny sposób, opowiadał o historii lotnictwa. Oprowadził nas po wystawie obejmującej samoloty z okresu pionierskiego i pierwszej wojny światowej oraz po kolejnej, obejmującej lata międzywojenne do końca dwudziestego wieku. Dzieci miały możliwość zobaczenia, jak wyglądały one w środku. Zwiedzanie Krakowa nie mogło się odbyć bez zobaczenia jamy Smoka oraz zrobienia sobie pamiątkowego zdjęcia przy pomniku smoka wawelskiego ziejącego ogniem. Po pełnym ciekawych wrażeń i atrakcji dniu udaliśmy się w powrotną drogę. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni z wyjazdu wróciliśmy szczęśliwie do domu.

Rejestr zmian podstrony
Informację wprowadził(a): Joanna Niepala (2023-06-22 13:49:40)
Informację zmodyfikował(a): Joanna Niepala (2023-06-22 13:49:48)